עדכון לאקסל ניהול תזרים מזומנים, פלוס המלצה לכלי תקציב

עם כל ההתמכרות שלי ל-Power BI, שכחתי שקובץ האקסל בו אני משתמש לניהול תזרים מזומנים עדיין עושה שימוש ב-xlwings, החבילה שמחברת בין אקסל ל-Python, והאמת היא שכבר אין צורך בכך מאחר ו-Power Query מספק בדיוק את אותו שירות של Data Wrangling, והוא גם נושא בחובו מספר יתרונות:

  1. לא צריך לדעת Python (למרות שזה נחמד)
  2. לא צריך להתקין Python, ואת התוסף xlwings באקסל
  3. אפילו לא צריך להשתמש במאקרו
  4. למשתמש הממוצע יש הרבה יותר אפשרויות עם Power Query מאשר עם Python

לכן, הקדשתי שעה-שעתיים והפכתי את קובץ האקסל לכזה שמשתמש ב-Power Query כדי לקחת את טבלת ההזנה ולהפוך אותה לטבלה שטוחה מאוחדת שנוח לעבוד איתה. האמת, עובד הרבה יותר מהר…

תבנית האקסל המעודכנת נמצאת כאן.

האקסל איתו אני עובד ביומיום די דומה לתבנית הזו, רק שהוספתי לו גיליון נפרד לתחזית ההכנסות (בכל זאת, אנחנו חברת SaaS והפאנל מתחיל להיראות בהתאם), ועוד גיליון שמשווה את ההוצאות בפועל מול ההוצאות החזויות (לא משהו מרגש, בסה"כ משווה טור בקובץ עדכני מול טור בקובץ קדום יותר). אם אקבל מספיק פניות אפרסם גם אותו.

להזכירכם, הוראות השימוש בקובץ נמצאות כאן.

Budgeta – כלי ניהול תקציב שכדאי לכם לנסות

אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לספר על כלי ניהול תקציב לסטארט אפים שחבר בקבוצת וואטס-אפ חלק עמי – Budgeta. החברה היא ישראלית, ששני מייסדיה הם בעלי ניסיון רב בתחום, ולדעתי מדובר בכלי פשוט מדהים, שרק יילך וישתפר עם הזמן. בניית תחזית ההוצאות מאוד פשוטה וידידותית, מודל הזנת ההכנסות גמיש בטירוף ויושב בול על חברות SaaS, הממשק מהודק וכיפי – בקיצור, כלי אש.

הסיבה היחידה שעדיין לא עברתי אליהם היא שלי חשובה היכולת לקבוע את היום בחודש בו אשלם הוצאה מסוימת או אקבל הכנסה מסוימת, וכמו-כן חשוב לי שהתחזית תשתמש בסכומים שהם כוללים מע"מ מאחר ואני מנטר את יתרת המזומנים שלי על השקל, מדי שבוע. כלומר, נאמר ואני רושם הכנסה בגובה 1000 ש"ח + 170 ש"ח מע"מ המשולמת בשני תשלומים – לי חשוב שתחזית תזרים המזומנים שלי תיקח בחשבון שהמע"מ משולם במלואו בשוטף +15, בעוד התקבול (שהוא כולל מע"מ) ישולם בעתיד, בתשלומים. במילים אחרות, אני יותר מנהל תזרים מזומנים מאשר תקציב. חוצמזה, כנראה שהייתי מחליף את האקסל שלי במערכת הזו ואני חושב שגם לכם כדאי לחשוב על זה.

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

5 תגובות כתיבת תגובה

  1. שאלה לגבי ה Power BI בנושא תקציב:
    כשאני מייבאת מפריוריטי נתונים על טבלאות תקציב (לדוגמא 2015 מול 2016) כל שנה מיוצא לי ב sheet נפרד..יש לי אופציה לעשות משהו כמו crosstable ולקנקט את הנתונים בצורה מלאה ב Power Query ע"מ שאוכל למשוך את הנתונים בצורה תקינה לאחר מכן ל Power BI ?
    תודה :)

    • היי,
      PBI משתמש באותו מנוע כמו PQ כך שאין צורך להכין את הנתונים ב-PQ ואז למשוך אותם ל-PBI.
      לא לגמרי הבנתי מה את מנסה לעשות אבל בגדול לא אמורה להיות בעיה למשוך נתונים מגליונות שונים באותה שאילתא. זה פיצ'ר קצת יותר מתקדם, ייתכן שהספר המומלץ הבא יוכל לעזור לך:
      http://www.amazon.com/Is-Data-Monkey-Guide-Language/dp/1615470344

  2. תודה רבה! ממש עזרת לי ולחברה המשפחתית הגודלת.
    טוב לדעת שיש בלוג של cfo מנוסה שחולק את הידע שלו עם העולם.
    תודה תודה תודה

  3. הי ערן,
    אשמח אם תוכל לפרסם או לשלוח את קובץ האקסל המעודכן שלך, זה הכולל תחזית והשוואה בין תחזית לביצוע.
    תודה רבה!
    שנה טובה
    גל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *