תרשים דינמי חדש! דוחות רווח והפסד של חברות SaaS

תרשים חדש עלה לאוויר, ובו עיקרי דוחות רווח והפסד של חברות SaaS, החל משנת 2012 ועד כמה שיאהו פייננס נותן ;)

התצוגה הראשונית היא נתוני חציון של הפרמטרים השונים עבור כלל החברות במדגם, אבל אם תלחצו על הלוגואים יופעל סינון עבור החברות שבחרתם, וכידוע, חציון של מדגם בגודל n=1 הוא.. טוב, אתם מבינים לאן זה הולך.

הצורך עלה לי כאשר רציתי לתקף מודל שבניתי לצרכים פנימיים, אז חשבתי שזה יכול לעניין עוד אנשים. אגב, לאחר מעט חשיבה, עדכנתי מעט את התרשים הקודם שפרסמתי, המציג נתונים פיננסים עכשוויים של חברות SaaS, ופיצלתי את הפלט לשתי לשוניות כדי שלא יהיה צפוף בעיניים. אם יש לכם רעיונות לתרשימים מעניינים בתחום הפיננסים, שהם תוצר של מידע זמין שמתעדכן באופן תדיר, שלחו לי מייל ואולי אגשים לכם חלום (בהנחה שאתם חולמים שתרשים שחשבתם עליו יוצג באתר של מישהו אחר). המידע יכול להיות פחות או יותר כל דבר שמגיע כטבלה (ראה דוגמה).

אגב, לאור התגובות האוהדות לפוסט האורח של קובי קרליבך על תכניות תגמול לאנשי מכירות, אני מנסה לשכנע אותו וחברים נוספים מהתחום לתרום עוד מהידע הרב שלהם, בזמן שאני ממשיך להשתעשע עם Power BI. אחלו לי בהצלחה ;)

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

4 תגובות כתיבת תגובה

  1. כרגיל. עבודה מצוינת :). טיפ קטן, לפעמים עדיף לשים פרמטרים לאורך שנים כדי לראות מגמה מאשר כל שנה פרמטרים שונים. למשל – גרף ראשון, מגמת הכנסות, גרף שני – מגמת רווח גולמי וכן הלאה.

    • היי קובי, תודה.
      אתה מתכוון לחלק את המגמות על פני זמן ל-6 גרפים שונים במקום להציג את הכל בגרף אחד?

  2. היי,

    האם תוכל לפרט (בקצרה/באריכות) את השלבים אשר שימשו לבניית הדוח (המדהים)?
    אני רוצה להכין משהו דומה לענף אחר ואשמח להיעזר בידע שלך.

    תודה רבה.

    • אהלן ניר,
      תודה על המחמאה, אבל אני לא רואה את עצמי מרחיב עוד על הנושא הזה.
      כתבתי את הקוד בשפת M, וכבר ציינתי כאן שם של ספר נהדר בנושא. תוך שבוע-שבועיים מקריאת הספר אתה כבר אמור לדעת לעבוד עם השפה ברמה הזו.

      בהצלחה!
      ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *