קבוצת וואטסאפ חדשה

היי היי,

קבוצה חדשה בפתח, והפעם עם (ניסיון) לעזור למטרה חשובה.

אותה מתכונת כמו הפעם המוצלחת הקודמת מ2020: עד 20 חברים שזה התפקיד הראשון/שני שלהם, פלוס עד חמישה אדמינים שיתרמו מניסיונם/ן.

לינק להרשמה

ערן

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

2 תגובות כתיבת תגובה

  1. היי מה המצב ערן

    אני בן 19 נושק ל20, חייל משוחרר. לאחרונה התחלתי לימודי הנהלת חשבונות ונתקלתי באתר שלך. למרות שאין כמעט שום קשר בין התוכן של הקורס לבין התוכן באתר, אני עדיין לומד ממנו המון אז המון תודה על זה. השאלה שלי תהיה ארוכה אבל תסתכם בסופו של דבר בתפקיד חשב כספים של חברה.
    בתכלס, החלטתי לקחת קורס הנהלת חשבונות מכמה סיבות די גנריות. הסיבה הראשונה שאני 4-5 שנים מתעסק בכל הקשור לשוק ההון, הערכות שווי, ניתוח כלכלי, קריאת דוחות וכיוצא מזה, ואני מאוד אוהב ומתחבר לעניין, למרות שלאחרונה הפעילות שלי בשוק לא בנויה על ניתוח פנדמנטלי. הנהלת חשבונות הייתה הדבר הכי קרוב ללמידת מקצוע שקשורה
    לנושאים האלה בלי להיכנס לתואר. הסיבה השנייה היא שבתור חייל משוחרר ואדם די צעיר יש שיגידו עדיין נער, אפשרויות התעסוקה די מוגבלות, מוגבלות שכר ואיכות.
    הסיבה השלישית שהיא הסיבה העיקרית שהחלטתי לרשום לך את כל החפירה הזאת היא שקראתי שמנהל חשבונות סוג 3, יכול להתקדם עם התפקיד למנהל כספים. כל התהליך והאם זה באמת אפשרי וקיים בשוק לא באמת מפורט באינטרנט, ואני מקווה שאולי תוכל להסביר לי מניסיונך האם סיטואציה כזאת באמת אפשרית או שנוטים בדרך כלל להעסיק רואי חשבון. ובלי קשר אשמח לשמוע יותר לעומק על הדרך שלך והסיפור שלך, לצערי לא מצאתי איזה משהו באתר שלך על זה.
    המון תודה ואני מקווה שתוכל לעזור לי

    • היי,
      שאלה מצוינת. אתחיל מהסוף. סיכוי כמעט אפסי להיות סמנכל כספים כשההשכלה היחידה היא הנהלת חשבונות. עדיף ראיית חשבון, אפשר גם כלכלה, אבל אני לא מכיר כאלה שהגיעו לתפקיד בלי תואר אקדמי רלוונטי (אפילו תעשייה וניהול). אנדקדוטה: חיים ששון מ-OpenWeb, שהוא תותח על, למד לדעתי הנהלת חשבונות, אבל אחר כך למד גם ראיית חשבון והתקדם מאוד יפה ב-PwC לפני שעזב את הפירמה. מלבד חיים אני לא מכיר סמנכלי כספים שלמדו/עסקו בהנהלת חשבונות.
      יחד עם זאת, אם מדובר על עבודה בזמן לימודים אקדמאיים – זה בודאי לא יזיק (למרות שלא יודע כמה זה יעזור), אולי עדיף על מלצרות או מקצוע סטודנטיאלי אחר.
      אבל מבחינת תיאום ציפיות, תקרת הזכוכית שלך אם תלמד אך ורק הנהלת חשבונות – נמוכה יותר מאשר ללמוד תואר אקדמי.
      כמו-כן, אני לא רואה תרומה משמעותית ללימודי הנהלת חשבונות לענפים כמו ניתוח דוחות או השקעות. אין קשר בין הדברים.

      מקווה שעזרתי,
      ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *