הזמנה אחרונה לקורס ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי חברות

היוש.

עבר קצת זמן מאז הפוסט האחרון, וכרגע נראה שיעבור עוד קצת זמן עד הפוסט הבא.

עומס בעבודה והעובדה שהתחלתי כמה קורסים חדשים ב-Coursera לא ממש משאירים לי הרבה זמן פנוי, מה עוד שעדיין לא מצאתי נושא מעניין מספיק לכתוב עליו. אולי בהזדמנות אכתוב קצת על Coursera ועל רכישת יכולות חדשות בזמן עבודה במשרה מלאה. אולי לא. אנא ערף.

על כל פנים, בנוסף לשאר הדברים, ויחד עם חברי ניר יוסף, ביום שישי הבא (17.6.2016) אני חוזר ללמד בקרוב את הקורס שהוא הלחם והחמאה שלי, קורס בנושא ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי חברות באוניברסיטה העברית (מסלול MBA לרואי חשבון). כמו במחזורים הקודמים, גם הפעם אני מזמין את כל מי שהנושא מעניין אותו לבוא ולהקשיב להרצאות חינם אין כסף. אני יודע שזה הולך להישמע כמו קלישאה, אבל מצד שני קוראי בלוג זה כבר אמורים לדעת שאני משתדל להיות כנה עד מוות, ולכן סמכו עליי כשאני אומר לכם שאין קורס כזה בארץ. אף אחד, ולצערי אני באמת מתכוון לאף אחד, לא מדבר על המתודולוגיות שאנחנו מציגים בקורס הזה, מתודולוגיות שקיימות בחו"ל כבר 20-30 שנה אבל משום מה עדיין לא הגיעו לארץ הקודש. כן, אני יודע, אני נשמע קצת פלצן, אבל מה לעשות שזו האמת. אגב, זה לא שהמצאנו כאן את הגלגל; אני למדתי אותן ממורי ורבי, ד"ר אורי רונן האחד והיחיד. ייתכן והזקנים שביננו זוכרים שפעם היה לו אתר נדיר בשם tashkif, אתר שבזמנו עשה לא מעט רעש בקרב פעילי שוק ההון בארץ. אולי יותר מדי רעש…

בחזרה לקורס. אז את מי הקורס אמור לעניין? לדעתי, כל מי שמעניין אותו להעריך את איכות הפעילות של חברה. זה יכול להיות אנליסט בבית השקעות, זה יכול להיות אנליסט במחלקת M&A, אבל זה יכול להיות גם אנליסט FP&A שפניו לתוך הארגון או מנהל כספים צעיר. זה גם לא משנה אם אתם עובדים בקרן הון סיכון, חשבים בחברת SaaS או כל תפקיד כלכלי אחר, השלבים שצריך לעבור כדי לנתח איכות של עסק דומים בכל תעשייה, אלה רק הניואנסים שמשתנים, והאמת היא שבמחזור הקרוב אני גם מתכוון לדבר ספציפית על נושא ה-SaaS ככל שהזמן יאפשר לי. אני באמת ובתמים מאמין שהידע שבצברתי בנושא הזה הוא משהו שישרת אותי לאורך כל הקריירה, לפעמים יותר ולפעמים פחות, אבל זה משהו שתמיד אזדקק לו.

נכון לעכשיו נרשמו לא מעט שומעים חופשיים (כמעט 20), שזה ממש נחמד, וזוהי הזמנה אחרונה למי שעדיין לא נרשם ומעוניין להצטרף גם כן. מי שמעניין אותו להגיע, אנא שלחו לי הודעה דרך דף יצירת הקשר כדי שאוסיף אתכם לרשימת המוזמנים ואשלח לכם את המצגות המעודכנות. מי שהנושא מעניין אותו אבל לא מספיק כדי להגיע בימי שישי בבוקר לקמפוס הר הצופים (מה שמובן לחלוטין, לי עצמי אין כוח לנסיעות הללו), יוכל למצוא נחמה בחומרי הקורס המלאים שהעליתי לאתר האחר שלי. הנה הם, תהנו.

כמה מנהלות לפני סיום.

השיעורים יתקיימו בימי שישי בשעה 10:15 בקמפוס הר הצופים. רוב השיעורים הם שיעורים כפולים, כלומר 3-4 שעות אקדמאיות, ולכן צפויים שלושה מפגשים איתי ועוד שלושה עם ניר. כאמור, השיעור הראשון יתקיים ב-17.6.2016. כמו-כן, תודה מיוחדת מגיעה לראש התכנית, ד"ר קרן בר חוה, ששמחה לשתף פעולה עם היוזמה. זה מאוד יפה מצדה, ובכלל, היא הראשונה שנתנה לניר ולי הזדמנות לעשות את הקטע שלנו ואני לעולם אוקיר לה תודה על כך.

ביי לבינתיים,

ערן

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

9 תגובות כתיבת תגובה

  1. הי ערן,
    יישר כח על ההשקעה בבלוג
    האם ההרצאות יהיו מצולמות כך שיהיו נגישות לצפיה ברשת?

    שמוליק

    • היי שמוליק,
      לא, אין מצב. מדובר ביותר מדי השקעה, וזה גם עלול לצאת ממש גרוע אם עושים את זה לא נכון. אני זוכר כמה חרא עודד קרייזל אכל על זה בקונגרס השקעות הערך שלו.
      האמת שזה קצת חבל כי המצגות מהוות עבורי בסיס לכל האנקדוטות והסיפורים שאני אוהב לספר בעל פה, הן לא איזה תסריט שאני מקריא. זה פחות עוזר למי שבונה רק עליהן בשביל לקבל את התמונה המלאה, אבל מצד שני בשביל זה יש את הספר…
      ערן

  2. Coursera יכול להיות נושא מעולה. רק התגובה של שמוליק מדגימה עד כמה הנושא לא מוכר בארץ. לדעתי Coursera מייתרת את התואר השני פרט לדבר אחד – יצירת קשרים.

  3. שלום רב ערן
    שמי אילן כלכלן+mba
    ניסיוני הוא כאיש אקטיבה דהיינו משנת 88 עד סוף 00 עבדתי הן בפועלים והן באוצר כמנהל סניף עסקי.
    אח"כ בייעוץ עסקי ייצוג מול הנהלות בנקים,תכניות עסקיות חלקן תכניות הבראה
    רכשתי את ספרך המעניין וכן הנושא מעניין אותי ובא לי ללמוד בצורה מסודרת.
    האם צפוי להפתח קורס באזור תל אביב(אני גר בעיר)
    אם כן מתי?
    אם לא מהן ה עלויות של הקורס,עד מתי ניתן להרשם
    בתודה
    אילן גדריך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *