מהדורה 69, והפעם התשקיף של סנטינל וואן

אני מאוד אוהב את ז'אנר ה"חמש תובנות שאפשר ללמוד התשקיף האחרון של X" של ג'ייסון למקין, חשבתי שיהיה נחמד לקחת השראה ממנו ולשתף כמה דברים מעניינים מהתשקיף של סנטינל וואן. מדוע זו השראה, ולא העתקה, אתם שואלים? מכיוון שברשימה שלי יש יותר תובנות. אגב, התובנות "צויצו" בזמן אמת בערוץ הטלגרם.

  • החברה הוקמה בשנת 2013 ולקח לה 6 שנים להגיע לקצב ARR של 20 מיליון דולר.

  • הנושא של כמה זמן לוקח להגיע להכנסות משמעותיות הוא די חשוב לקרנות, כבר דיברנו כאן לא פעם על T2D3. ברגע שהיא נכנסה לקצב, סנטינל הגיעה די מהר ל-100 מיליון דולר ב-ARR, ולפי הפרסומים לוולואציה של 10 מיליארד דולר.
  • המרווח הגולמי של סנטינל הוא 51%, יותר באזורים של חברות חומרה טובות מאשר חברות תוכנה טובות. המתחרה הגדולה, Crowdstrike, נמצאת ב-78% ועברה לאחרונה את סף המיליארד דולר ב-ARR. עלות המכר מורכבת מעלויות ענן ציבורי וכוח אדם המוקצה לתמיכה בלקוחות.
  • Crowdstrike נסחרת במכפיל ARR של בערך 50, בעוד סנטינל אמורה להנפיק לפי מכפיל של 60. מלבד צמיחה, הגורם שיש לו את ההשפעה הכי חזקה על מכפיל הכנסות הוא שיעור הרווחיות. בהנחה שהשוק יעיל, נראה שהוא צופה שסנטינל תציג שיעור צמיחה גבוה יותר מזה של Crowdstrike, שצמחה בשנה האחרונה ב-77%. אגב צמיחה, נהוג לחשוב שלחברות גדולות יותר יש פחות מקום לצמוח, אבל מסתבר שיש חברות ששיעור הצמיחה שלהם דווקא גדל כשהגיעו ל-300 מיליון דולר ARR ומעלה. אני מניח שלא כל הצמיחה שמוזכרת שם היא אורגנית, נראה נושא מעניין לעבודת סמינריון :)
  • סנטינל מציגה NRR בגובה 124%. לא היינו מצפים לפחות מזה עבור חברה מוצלחת שמוכרת לאנטרפרייז.
  • ההפסד התפעולי NON-GAAP בשנה האחרונה היה 47 מיליון דולר, בעוד התזרים החופשי מפעילות עמד על מינוס 32 מיליון דולר, כנראה בגלל שסנטינל גובה תשלום שנתי מראש.
  • במאי 2020 סנטינל לקחה קו אשראי אותו היא לא מנצלת בגובה 45 מיליון דולר, כשבאותה שעה ה-ARR שלה עמד על 60 מיליון דולר, קרי 75% מה-ARR. אגב, לרוב קווי אשראי מבוססי ARR הם בגובה 30% מה-ARR.
  • 96% מהמכירות נעשות על ידי שותפים, חברות IT גדולות בסגנון של מטריקס או טלדור. זה נשמע גבוה, אבל כששאלתי חברים מהתחום מסתבר שככה זה בסייבר. אצל Crowdstrike מדובר על 75% מההכנסות.
  •  סנטינל גייסה 2,000 לקוחות חדשים ב-12 החודשים האחרונים, מה שמאפשר לנו לחלץ את ה-CAC שלה בתקופה הזו: 48 אלף דולר. אני מנחש שלוקח לה בסביבות שנתיים להחזיר את ההשקעה בלקוח, מה שמביא אותנו ל-ACV של 20-25 אלף דולר. מרגיש לי קצת נמוך בשביל מוצר אנטרפרייז, אולי אני מפספס משהו.
  • סנטינל משמרת pool אופציות בגובה 5%. עוד קצת בהון, כחלק מסבב E, שהוכרז בפברואר 2020, המשקיעים קיבלו מניות נוספות כל עוד החברה לא הונפקה. אם סנטינל תונפק עד סוף יוני, הם יקבלו 8.5% מניות נוספות. קצת כמו הלוואת גישור; ואחרון חביב: מבחינת Liquidation, קלאסים C עד F יחד מקבלים לפני קלאס B, שמקבל לפני קלאסים סיד ו-A יחד. שום דבר מזה לא רלוונטי כשחברה מנפיקה לפי שווי של 10 מיליארד דולר, אבל מעניין לראות את ההתפתחות של זה מגיוס לגיוס.

 

שיהיה אחלה שבוע,

ערן

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *