מהדורה מספר 57, והפעם: ההחלטה של בסמר להשקיע ב-SendGrid, קוד פתוח ועוד

פוסט זה נשלח במקור למנויי הניוזלטר של הבלוג ומובא גם כאן לצורכי נוחיות. הירשמו כאן לניוזלטר ותקבלו אותו ישירות למייל, בערך פעם בשבועיים

בהמשך ישיר למהדורה 56פידבק חיובי על עדכון הקרן האחרון של shl.vc, אחת הקרנות המתגלגלות שהוזכרו. מכתבים שנתיים למשקיעים היו ערוץ שיווק פסיכי עבור קרנות גידור בשני העשורים האחרונים (ומי יכול לשכוח את הפסטיבל סביב המכתב השנתי של ברקשייר האתווי), כנראה שתוכן לעולם יהיה המלך במקומות בהם אמון ומניטין חשובים במיוחד.

במקום לעבור על כל המזכרים של בסמר החלטתי לעבור עליהם אחד-אחד, לפי עניין, והפעם זה של SendGrid, השקעה של בסמר משנת 2012. אז יש את הרכילות הרגילה של מכפיל ARR בגובה 6 (הסטנדרט היום הוא לפחות 10), הסקנדרי של הפאונדרים ובכלל קצת מהפיקנטריה שמותר היה להם לשתף. תחום המייל הוא קצת כמו הוסטינג, מרגיש צפוץ בערך מ-2005 ועדיין כל כמה שנים מתגלים כמה מנצחים גדולים. אז מה היה מגניב אצל SendGrid? ובכן, 60,000 לקוחות כש-10% מהם לקוחות משלמים (איזו עוצמה יש לlow-touch כשזה מצליח), צמיחה דו-ספרתית מדי חודש, MRR של 800 אלף דולר, מרווח גולמי של 85% כשמנכים משכורות תמיכה, פידבק מעולה מצד הלקוחות וצוות יזמים שמכירים את הספייס מעולה. כמו-כן, שימו לב לאחוז הגבוה של מקורות טראפיק אורגניים – מאוד מתחבר לפידבק החיובי מצד הלקוחות ואיתות לכאב הגדול שהיה באותה תקופה. וכמובן שהיה גם churn נמוך, אינדקציה לLTV גבוה וכל הגוד סטאף. מה שהכי הדהים אותי בתזכיר היה תקציב השיווק הכמעט-אפסי שלהם: 5000 דולר בפייסבוק! בחודש! לסיכום, קל מאוד להבין את הconviction החזק שהיה לצוות של בסמר בחברה. למעט העובדה שמתחרים התחילו לצוץ, היה כאן את כל מה שקרן מחפשת בסיבוב B ובשווי מאוד אטרקטיבי. אגב, SendGrid הונפקה בשנת 2017 ונמכרה ב-2019 לחברת פורטפוליו אחרת של בסמר, Twillo, תמורת 2 מיליארד דולר בעסקת מניות (גם האחרונה כבר הייתה חברה ציבורית בשלב הזה).

עוד מבסמר, פוסט מעניין על קוד פתוח ואיך הם כקרן מנתחים חברות בתחום. אנחנו תמיד שומעים על סיפורי ההצלחה של חברות קוד פתוח כמו אלסטיק אבל מסתבר שאחוז ממש קטן מהפרויקטים מגיעים לסף הגירוי של קרנות הון סיכון. וזה בלי להזכיר מודל עסקי שצריך לעבוד (לרוב וריאציה כלשהי של Managed Service). וזה ספר מומלץ למי שממש רוצה לצלול לנושא.

הסיפור של קוויבי מתחיל להיות טיפה הגיוני יותר. לפי הפרסומים, החברה גייסה 1.75 מיליארד דולר מאולפנים וחברות טק גדולות, כעת מסתבר שזכויות התוכן מוגבלות ל-7 שנים ואז חוזרות ליוצרים. נראה שהאולפנים הכניסו חובת "רכש גומלין" כמו שיש במכרזים של רכבת ישראל כך שהכסף שהשקיעו מכיס אחד חזר לכיס אחר שלהם. זה לפחות מסביר את ההשקעה של האולפנים, מה חשבו לעצמם המשקיעים האחרים בפיאסקו הזה – זו כבר שאלה אחרת.

סטארטאפ בשם Forage גייס 10 מיליון דולר מלייטספיד כדי לחבור למעסיקים גדולים ולבנות חווית גיוס עובדים שהיא בחלקה גם הכשרה – בעצם רוכב על הגל של קורסרה ומוצרים דומים, רק עם טוויסט לעולם הגיוס. הכאב שזה פותר למעסיקים הוא ברור, מועמדים שעברו הכשרה וקיבלו מושג די טוב של אופי העבודה, הכאב למועמדים נשען לדעתי יותר על גיימיפיקציה ("מעניין איך זה לעבור הכשרה בדלויט!"). ואם כבר עולמות חיפוש העבודה, אנדריסן הורביץ עם דוח מצב האומה על התחום, כולל פירוק מדוקדק של שרשרת הערך לכל אורך תהליך הגיוס.

שראייס דוסי, שמוביל את המוצר בסטרייפ, עם שלושה טיפים טובים לבחירת מעסיק: צוות חזק, צמיחה ושוק גדול וצומח. נשמע טריוויאלי, אבל זה לא. כנסו לציוץ, הוא מרחיב שם.

מסתבר שה-CFO הקודם של Airbnb הקים בצד (מה זה לעזאזל בצד?!) קרן גידור שהרוויחה 5 מיליון דולר בחודש. לי נותנים להחליט על סוג הופלים במטבח. עלית, כמובן.

לסטארטאפים, גם המוצלחים שבהם, לוקח לא מעט זמן להבשיל. לפחות 10 שנים, ליתר דיוק.

מיקרוסופט רוכשת את בת'סדה, יצרנית משחקים מפורסמת (מסתבר) והקרב מול סוני מקבל תפנית מעניינת. זו תזכורת לכוח העצום שיש לבעל הפלטפורמה בתחום המדיה ולכך שעם כיסים עמוקים מספיק הפלטפורמה יכולה די בקלות להפוך לפאבלישר בעצמה.

לפני סיום, המהדורה הקודמת זכתה לאחוז פתיחה רגיל של 30%, הרבה מתחת לציפיות שלי, ואני חושד שזה בגלל שילוב של כתיבה גרועה שלי וזה שהמייל מגיע לתיבת הספאם של חלק מהמנויים. ביצעתי שינוי טכני קטן שאמור לשפר זאת, מה שעוד יכול לעזור או שתוסיפו את כתובת המייל שלי לספר הכתובות שלכם.

לסיום, מימ חביב על מלחמת החורמה בין Roam לבין Notion, מלחמה שמזיזה ל-50% ממי שאני עוקב אחריו בטוויטר אבל בערך ל-0.000000000001% מאוכלוסיית העולם. והיה גם את זה, לחובבי הז'אנר.

החיים יפים, חג שמח לכולם.

ערן

פוסט זה נשלח במקור למנויי הניוזלטר של הבלוג ומובא גם כאן לצורכי נוחיות. להרשמה לחצו כאן, מהדורות קודמות ניתן למצוא כאן

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *