מהדורה 77, והפעם: האם ריפלינג היא הטסלה של הנה"כ?

Ripling logo

האם Rippling היא הטסלה של ה-G&A? סאקויה, קליינר ופאונדרס פאנד מהמרות שכן.

כמה מחשבות על החברה שעד כה גייסה 697 מיליון דולר, שווה כבר 11.25 מיליארד דולר (סבב אחרון היה במאי 2022, אחרי הירידות בשווקים) והשיקה אתמול פיצ'ר חדש שגרם לי לומר לעצמי שאני חייב לכתוב עליה משהו (כן, אני מדבר לעצמי. זה בסדר, זה נורמלי). מה שאני מתכוון לרשום כאן הוא למעשה שרשור שצייצתי, כך שאם בא לכם לקרוא קצת את הדיון שהתפתח – לכו על זה. ומי שכבר קרא.ה את הציוץ – אפשר לדפדף הלאה. Nothing to see here.

לפני ריפלינג, כמה מילים על SaaS בשני העשורים האחרונים. ההופעה של AWS, Stripe ועוד איפשר להקים חברת SaaS בהרבה פחות מאמץ מאשר קודם. יחד עם סביבת ריבית נמוכה וכסף שזרם להון סיכון זה הביא לתנועה שמזכירה micro services – מגוון חברות, כל אחת מתמחה בתחום ספציפי, והם מדברות ביניהן, כשהגורם המנחה הוא הלוגיקה העסקית, בין אם היא כתובה או נמצאת בראש של אחראי IS נמרץ. איך הן מדברות ביניהן? בהתחלה עם משהו בסיסי שהחברות בנו אחת מול השנייה, בהמשך באמצעות Zapier או Workato (סתם לצורך הדוגמה), תלוי במורכבות.

Parker Conrad has entered the chat room

פארקר קונרד הוא טיפוס די צבעוני עם הרבה chip on his shoulders כמו שקרנות אוהבות, אחרי סאגה בחברה הקודמת שהקים – Zenefits. במאי אחרון הוא התראיין לפודקאסט Cartoon Avatars ודיבר, כדרכו, בפתיחות על מגוון נושאים. בראיון אחר, עם בן תומפסון, הוא הציג תיזה לפיה החוזקה של מיקרוסופט נעוצה ב-Active Directory – הכלי של אופיס שמשמש לניהול העובדים בארגון (הרשאות וכאלה). החולשה שקונראד זיהה ב-Stack הקיים אצל ארגונים של עד כמה אלפי עובדים הוא במשולש של Finance-HR-IT. לכאורה, הכל פתור:

  • ב-HR יש את קומיט, שמדברת עם הייבוב, שמדברת עם מערכת LMS
  • בכספים יש את נטסוויט, שמדברת עם Mesh, Carta, Expensify ו-Trip Actions
  • ב-IT יש את Google Workplace, שמדבר עם Okta, Wiz, SolarWinds, Torii ועוד מלא שאני מגלה פתאום כשצריך לשלם חשבוניות

לא קראתי הרבה חומרים של ריפלינג, אבל אני מניח שהפיץ' שלו שמתאר את הבעיה הולך ככה:

"החוויה הנוכחית של העובדים היא לא טובה, וזה נכון לא רק למשתמשים אלא גם לאדמינים של הכלים הללו. ריבוי מערכות שמצטיינות במשהו ספציפי גורם לבלבול ותסכול הולך וגדל אצל המשתמשים, וחיבור טלאים כדי שהכל ינגן לפי Policy אחיד בצד של האדמינים. התוצאה היא הרבה עבודה ידנית מאחורי הקלעים כדי שכל המערכות ינגנו לפי המנגינה שנכתבה, והרבה סדקים שנוזלים מהם עשרות אלפי ואולי מאות אלפי דולרים, לפעמים בלי שהארגון מודע לכך, בגלל חוסר יכולת לאכוף את הכללים במלואם, שלא לדבר על חוסר שביעות הרצון ההולך וגובר של כולם. התנאים לשנות זאת בשלו. אפשר לבנות מוצר אחד שמשלב בתוכו את כל הצרכים של ה-G&A, מבלי להתפשר על האיכות של כל מודול. דמיינו עולם בו כל שרשרת החיול של עובד מתרחבת במקום אחד: גיוס, אונבורדינג, הזמנת מחשב מה-IT, קבלת כרטיס אשראי וירטואלי, מאחורי הקלעים מוקם במערכת השכר עם מדיניות חופשה שמתאימה למדינה בה הוא גר, ועוד ועוד. מקור אמת אחד אמיתי, לא כזה שיושב ביציע ומעודד".

וקונראד לא פותר את זה כמו שאנחנו רגילים – התמקדות בתחום ספציפי והוספת יכולות משלימות ובעיקר הרבה אינטגרציות עם מוצרים אחרים. קונראד החליט שהוא בונה את המקבילה של ERP בעולם המודרני על גבי מוצר ה-Payroll שלו. מספיק להציץ בתפריט המוצרים של ריפלינג בכל קטגוריה כדי לראות שהיא הולכת על הראש של חברות בעל שווי מצרפי של עשרות מיליארדי דולר, והיד עוד נטויה. אני לא מכיר אף חברה בתחומים הללו שלקחה על עצמה אתגר בסדר גודל כזה.
מה שתפס את עיניי עד לרמה שהחלטתי שאני חייב לכתוב עליהם משהו, הוא ההשקה האחרונה של מוצר Payroll גלובאלי. עכשיו אתם ודאי תגידו "אוקיי, מה הסיפור? הם מצטרפים לטרנד ידוע ובאיחור ניכר". וזה גם מה שאני חשבתי, עד שקראתי את פוסט ההכרזה שלהם: בניגוד לאופן בו רוב החברות בתחום פועלות, ריפלינג טוענת שהצליחה לפצח שכר ב-50 מדינות בעצמה. זה מזכיר לי את טסלה במובן של לפתור בעצמך בעיות שהן לא בליבת הצעת הערך שלך – בדומה לטסלה, שבונה בעצמה את השבבים ומערכות הליבה שלה – הכל חלק מחזון של הצעת ערך הוליסטית ומיטבית עבור הלקוח.
ספציפית לגבי שכר גלובאלי, באמת שאין לי מושג כיצד אפשר ליישם ג'נרליזציה של הספגטי הזה. זנב ארוך של מדינות, כל אחת עם כללי מיסוי שונים, חוקי עבודה ומנוחה מקומיים, מטבעות, כללי דיווח… כשאני מדמיין בנייה מחדש של חילן אני מקבל חום. ובכן, זה מה שריפלינג טוענים שהצליחו לעשות ב-50 מדינות.
אגב, ולפני סיום, מעניין לראות מה הם לא עושים כרגע. ממבט חטוף, נראה שחסרים להם:

  1. Travel (מהמר שיושק בקרוב. Ramp כבר השיקו)
  2. ניהול אקוויטי (מהמר שיושק במהלך 2023, ארה"ב תחילה)
  3. התלבטות בנוגע ל-AP שהוא מעבר לBill Pay. מהמר שכן, מתישהו
  4. הנהלת חשבונות (מסובך מדי, לא יקרה לדעתי)
  5. סליקה (מסובך מדי ויושב תחת הפרודקט)
  6. תכנון תקציב ובקרה (מסובך אבל אפשרי. אולי ב-2024)

אם ריפלינג תצליח בהגשמת החזון שלה, היא בעצם תגיע הכי קרוב שאפשר ללב הלקוח, אפילו מעל מיקרוסופט/גוגל – כי הם יישבו על הארנק של החברה עד לכיס של העובדים/ספקים, עם *כל* מה שבאמצע. במידה מסוימת, ה-Active Directory האמיתי שלה – החפיר שקונראד זיהה בראיון ההוא.

אחלה שבוע,
ערן

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *