התוסף הסודי למחלקת האופרציה שלכם: mixpanel

עם כל הכבוד ל-BI ונושאים אחרים שכתבתי עליהם, אני חושב שיש נושא אחד בבלוג שלא קיבל מספיק תהודה והוא אופרציה. קשה להגזים בחשיבות שמייחסים לנושא הזה עבור סטארט-אפ ובעצם עבור כל חברה עם פעילות. back-office יעיל הוא-הוא זה שמאפשר לחברה לצמוח במכירות בלי להגדיל את מצבת העובדים שתומכת במכירות שנעשו. זה כמובן מתחיל באוטומציה של רישוי ושאר ירקות, אבל זה הרבה יותר מזה; זה השאיפה לאפס מגע יד אדם בהליך המכירה והרישוי, וכן להשגת מידע עסקי בכמה קליקים. אני תומך גדול בהפיכת Salesforce ל-ERP וניהול הרישוי ועיקרי המידע העסקי שם, בעיקר בגלל שמשם אפשר לסנכרן פחות או יותר כל שירות על פני כדור הארץ (ואני נוגע בנקודה הזו בהמשך); לאחרונה יצא לי לשחק קצת עם mixpanel, וגיליתי שמעבר לכך שמדובר במוצר חובה עבור כל מנהל מוצר (ואני לא נכנס כרגע לשאלה מי יותר טוב, הם או Kissmetrics), מדובר במוצר שממש יכול לעזור למחלקת האופרציה / פיננסים.

אז לפני שנצלול, כנראה שקודם כל כדאי שאסביר מה בדיוק mixpanel עושה. mixpanel, וכלים דומים לו, קמו כתוצאה מכך שחברות הבינו שבעידן האפליקציות למובייל ולווב, פחות משנה היכן משתמש ביקר ויותר חשוב מה הוא עשה במהלך הביקור. לכן, בגדול, מה ש-mixpanel עושה זה לרשום אירועים שאתם מדווחים לו על סרגל זמן כדי שתהיה לכם תמונה של הפעולות שמתמש ביצע. יש המון סוגיות בכל מה שקשור להטמעה של כלי כזה (למשל: האם להשתמש ב-segment, על אלו אירועים לדווח, האם להקים כלי משלכם על גבי Amazon Redshift וכו' וכו'), אני לא הולך להיכנס אליהן בבלוג זה, וכן אני מניח שאתם תשתמשו גם בפיצ'ר ה-People של mixpanel.

אז אחרי שהחלטתם על אלו אירועים לדווח, "סרגל הזמן" של משתמש אמור להיראות בערך כך:

דוגמה לסרגל זמן של משתמש ב-mixpanel. מתוך עמוד המוצר שלהם.

האמת היא שזה לא נראה בדיוק כך אלא קצת פחות טוב, אבל אתם מבינים את הכוונה. עכשיו, ברור שזה כלי נהדר עבור מנהלי מוצר וכו', אבל בזמן האחרון גיליתי שהוא גם יכול להיות מאוד שימושי עבור מחלקת האופרציה.

כמה דוגמאות:

  • לרשום איבנט כאשר משתמש מאשר את תנאי השימוש שלכם. בכל חודש יש לנו איזה מקרה על משתמש שמבקש החזר כספי על עסקה שנתית, טוען ששיטת החיוב שונה ממה שהוא חשב וכו. זה לא הרבה, מדובר בפחות מאחוז מהמשתמשים, אבל זה ממש כיף שאפשר להוכיח הסכמה על חוזה בשני קליקים (כולל כתובת ה-IP של המשתמש בזמן האישור). האלטרנטיבה, אותה פעם עשינו, הייתה לתעד את החתימות בטבלה בדטהבייס, וזה פחות נגיש, גם אם אתם אלופי Power Query. עוד דוגמה יכולה להיות משתמש שמבקש החזר מאחר והוא לא משתמש במערכת – גם כאן, לוג נגיש של כל הפעולות שהוא ביצע, כולל Login אחרון, יכול לחסוך לכם המון זמן.
  • לבצע סנכרון לילי של מצב שימושי המשתמשים שלכם – זה הרי צריך להיות איפשהו, לא? הרבה יותר קל לתחזק כזה דבר ב-mixpanel מאשר בסיילספורס, שלא לדבר על ERP אמיתי – שם זה בכלל סיוט. רק קחו בחשבון שהאיוונטים מדווחים ל-mixpanel ברמת המשתמש ולא החשבון אליו הוא משויך, וכך גם צריך לתכנן את הסנכרון. אם תרצו, ארחיב על כך בפעם אחרת.
  •  לא חייבים לעצור כאן. גם אם שירות מסוים לא מספק אינטגרציה ישירה עם mixpanel, אתם יכולים לדאוג לזה בעצמכם. למשל, אין אינטגרציה בין mixpanel ל-Zendesk, אז מה שעשינו כדי ליצור איוונט על טיקט שמשתמש פתח היה לסנכרן את Zendesk מול סיילספורס ואז לעשות טריגר בסיילספורס שיפתח איוונט ב-mixpanel. כלומר, בגלל שכמעט כל דבר בעולם מתממשק לסיילספורס, ולשלוח בקשות מסייסלפורס זה יחסית קל (מרחק פרילנסר הודי ב-Upwork), בגדול אפשר לחבר כל דבר ל-mixpanel, ולקבל סקירה מלאה של שלל האינטראקציות שמשתמש מבצע מול החברה כולה, לא רק מול המוצר. די מגניב, לא?

זהו זה נכון לעכשיו. הדבר העיקרי שאני מקווה שתקחו אתכם מהפוסט הזה הוא שיכולים להיות כל מיני hacks קטנים שיכולים ממש לשפר את חיי היומיום שלכם, ושווה לדעתי להשקיע מאמץ בכיוון הזה, לא רק בסטארט אפים אלא בכלל.

עד הפעם הבאה…

נ.ב – השקתי ניוזלטר

מרכז הכובד של הבלוג עבר לאחרונה לניוזלטר. מדי מספר שבועות אני שולח ליותר מ-1,000 מנויים ומנויות סיכום קצר של האירועים המעניינים שקרו בעולם הטק, פלוס פרשנות שלי. הירשמו כאן כדי לקבל אותו!

תגובה אחת כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *